Een bus huren is een milieubewuste keuze

Beeldt u zich eens in hoeveel auto’s er nodig zijn om alle passagiers uit één touringcar te kunnen vervoeren. Een bus huren is een bewuste keuze voor het milieu, zeker bij Pouw Vervoer! We beschikken over een modern wagenpark en de meeste touringcars uit ons wagenpark hebben de schoonste en zuinigste motor verkrijgbaar in de markt. Deze motoren produceren aanzienlijk minder schadelijke uitstoot en dat is te merken voor het milieu.

Klimaatneutrale brandstoffen

Vanaf februari 2020 rijden alle bussen bij de Pouw Vervoer Groep op klimaatneutrale brandstof. Met Co2 neutraal lopen dieselmotoren zuiniger, waardoor ook de Co2-uitstoot afneemt. Er blijft echter altijd een bepaalde Co2-restemissie over die onze brandstofleverancier aanpakt door investeringen in andere vormen van duurzame energie zoals windmolens. Met het positieve Co2-effect dat hierdoor onstaat, wordt dan de eigen resterende Co2-uitstoot geneutraliseerd.

Samen reizen

Bedenkt u eens hoeveel CO2 u kunt besparen door uw personeel niet met de auto naar het bedrijfsuitje te laten gaan, maar een bus te huren. Dat is niet alleen een goede keuze voor het milieu, maar ook nog eens gezellig en direct contact onder collega’s! Pouw Vervoer brengt u graag naar een gezellig bedrijfsuitje met een prachtige touringcar.

Dagelijks van uw kantoor naar het station

Uw medewerkers en collega’s willen best met het openbaar vervoer komen, maar het kantoor is zo lastig te bereiken. Wat dacht u van een dagelijkse verbinding met uw kantoor en een station in de buurt? Een duurzame keuze en het eerste werkoverleg van de dag is al gevoerd in de bus!

Het nieuwe rijden

Daarnaast motiveren wij onze chauffeurs hun rijstijl aan te passen zodat ze zuiniger rijden. Sinds de start van dit project hebben wij onze CO² uitstoot aanzienlijk verminderd. Dat maakt reizen met onze bussen een milieubewuste keuze.

Diesel milieu eisen, is het nog geloofwaardig?

De meeste bussen bij Pouw Vervoer hebben Euro 6 motoren met een lage stikstofoxide uitstoot. Er is veel media aandacht aangaande de geloofwaardigheid van deze motoren. Volkswagen kwam in het nieuws door de zogenaamde ‘sjoemeldiesels’. Je zou dus denken dat een bus, omdat hij groot is, veel meer uitstoot veroorzaakt. Maar zoals diverse onderzoeken aantonen is dit niet het geval. Een onderzoek van het TØI (Noors Instituut  voor transport onderzoek) en onderzoekers van ICCT (Raad voor schoon vervoer) hebben bevestigd dat personenauto's, in vergelijking met geladen vrachtwagens en bussen met passagiers, een tot tien keer hogere uitstoot van stikstofmonoxide hebben.

euro 6 norm min

Als eerste touringcarbedrijf CO2 neutraal

De CO2-uitstoot moet omlaag. Daarom verkleint Pouw Vervoer haar CO2-voetafdruk door klimaatneutraal te rijden. Onze voertuigen rijden, als eerste touringcarbedrijf van Nederland, CO2-Emissie neutraal!

Natuurschade neutraliseren

We hoeven u waarschijnlijk niet te vertellen dat auto's, vrachtauto's en bussen schadelijk zijn voor het klimaat, of dat u deze schade kunt beperken door zuiniger of minder te rijden. Maar wist u ook dat de resterende CO2-uitstoot kan worden gecompenseerd door ergens anders in dezelfde hoeveelheid CO2 te verlagen? Dit is hoe wij bij de Pouw Vervoer groep verantwoordelijkheid nemen voor de uitstoot die wij veroorzaken.

Neutraal via de juiste kanalen

Door deze bijdrage via onze dieselleverancier OK Oliecentrale, financiert de Pouw vervoer Groep duurzame projecten met aanplant en bescherming van bossen die CO2 opnemen. De wereldwijde ontbossing draagt immers voor een belangrijk deel bij aan het broeikasprobleem. Daarnaast wordt er geïnvesteerd in windenergie.

Het broeikaseffect

CO2 is op zich een onschuldig gas dat in onze atmosfeer voorkomt. Sterker nog, zonder CO2 en andere broeikasgassen om onze aarde heen, zou het hier stervenskoud zijn. Gemiddeld -18 in plaats van +15 graden. CO2 vormt namelijk samen met andere broeikasgassen een warme deken om de aarde heen.
Vroeger was de hoeveelheid CO2 zo’n beetje constant. Dus wat er vrijkwam door bosbranden en verrotting was ongeveer evenveel als wat planten op land en in de zee vastlegden. De 'deken' bleef even dik. Wat we nu doen is fossiele brandstoffen uit diepe aardlagen naar boven halen en als benzine, kerosine, kolen en gas verbranden. En zo komt er heel veel extra CO2 in de lucht, waardoor de deken om de aarde in een rap tempo dikker wordt: het broeikaseffect.

Testen door wereldwijd gerenommeerde onderzoeksbureaus

Op basis van de testen van voertuigen in 2013-14 is de belangrijkste conclusie dat de NOx-emissie in het echte verkeer en bij koud weer (-7 ° C) van nieuwe lichte voertuigen met Euro 6-dieselmotoren nog steeds hoog zijn. Zware voertuigen met Euro 6 motoren, inclusief stadsbussen, hebben nu effectieve technologie voor de zuivering van NOx en stoten slechts kleine hoeveelheden van alle soorten uitlaatcomponenten uit. Bron: TØI Report 1407/2015. Schrijvers: Rolf Hagman, Christian Weber and Astrid H. Amundsen

Kortom: Als we de bus nemen zijn we met zijn allen heel milieubewust bezig!

https://www.toi.no/getfile.php/1340128/Publikasjoner/T%C3%98I%20rapporter/2015/1407-2015/1407-2015-sum.pdf

 

Inschrijven nieuwsbrief