Schiphol - KLM en de Pouw Vervoer Groep hebben per 1 oktober 2019 een overeenkomst gesloten voor het vervoer van ‘stranded passengers’.

Pouw Vervoer brengt deze passagiers bij uitval van een toestel of vlucht naar gecontracteerde hotels in de regio, maar ook naar buitenlandse luchthavens. KLM heeft de complete vervoerscoördinatie ondergebracht bij het regiecentrum van Pouw Vervoer.

Johan Pouw, DGA van de Pouw Vervoer Groep licht toe: “Wij zijn ontzettend content dat wij deze dienstverlening voor de KLM en haar Sky Team Partners mogen verzorgen. Na de overname van Besseling Travel in 2018 hebben wij ons bedrijf nog breder ontwikkeld. Wij hebben de ervaringen van beide bedrijven en hun medewerkers samengevoegd in een krachtig 24/7 regiecentrum, wat uniek is in onze branche.”

KLM 100 logo minCOMFORT EN ONTZORGEN

Pouw vervolgt: “Pouw Vervoer is al meer dan 25 jaar een flexibel vervoersbedrijf en kent naast regulier touringcarvervoer ook een business unit Evenementenvervoer en Calamiteitenvervoer. Met name doordat wij voor deze onderdelen naast het regiecentrum beschikken over slimme softwareoplossingen en meerdere vestigingen in Nederland zullen wij KLM en haar Sky Team Partners bij een stranding volledig ontzorgen. Wij nemen het vervoer van de reizigers over van KLM, zodat zij een vlekkeloze en comfortabele vervolgreis hebben. Hierdoor hoeft KLM geen extra handelingen meer te verrichten. Wanneer passagiers terug vervoerd worden naar de luchthaven zullen wij dit vervoer vanuit ons regiecentrum coördineren en verzorgen.

BESSELING TRAVEL KEERT TERUG OP SCHIPHOL

Door het aangaan van deze overeenkomst keert ons label Besseling Travel terug naar Schiphol. Dit is de plek waar Besseling in het verleden naast de ‘stranded passengers’ ook ‘crew members’ en ‘incoming passengers’ vervoerde. “Onze beide familiebedrijven zijn in elkaar geïntegreerd en dat wij deze overeenkomst hebben mogen sluiten in het feestelijke KLM 100-jaar maakt mij zo trots als een pauw, knipoogt directeur Johan Pouw.

Pouw vervoer KLM min